czwartek, 1 grudnia 2016

Keto Pizza [LC, LCHL, bez mąki, bez węgli, bez laktozy, bez glutenu, ketogeniczna, optymalna]

Keto Pizza [LC, LCHL, bez mąki, bez węgli, bez laktozy, bez glutenu, ketogeniczna, optymalna]

Naszło i mnie – na pizzę. Ale z racji tego, że aktualnie testuje wszelakie sposoby nabierania masy mięśniowej, a ostatni sposób jednak nie okazał się dobry – robię minicut-a, czyli ścinkę. Ma ona na celu poprawę wrażliwości instulinowej i zrzucenie kilku kilogramów 'nadbagażu'. Jest to wymagająca procedura, wymająca wykreśleniu z diety całkowicie węglowodanów, a zastąpienie ich tłuszczami. Podczas jej trwania, trenuje codziennie, jeśli mam trening siłowy – staram się robić jeszcze jeden trening cardio. A jeśli mam trening cardio (interwały, HIIT, tabata, HIIRT), to dołączam do tego dnia jeszcze bieżnię. Stosowałem już kiedyś taką taktykę 'oszukania organizmu' i działa ona wspaniale :). Ale o tym, kiedy indziej. Wróćmy do potrawy, której nabardziej brakuje moim podopiecznym (często wspominają o niej w wywiadzie który wysyłam po każdym 28 dniu dniety).

Wpadłem na pomysł, dzięki któremu będziecie mogli śmiało ją sobie zjeść, i to nawet na codzień :). Niektórzy z Was mają proprcje podane w ostatnim posiłku nr.4 – a jeśli nie masz – napisz, pomogę Ci to ułozyć :).

Całość jest na serowo-jajecznym spodzie, który jest wręcz wyśmienity :).

Potrzeba nam na ciasto: :

Ser (prawdziwy ser zółty nie ma laktozy, czyli w tabelce 'węglowodany' powinno być 0g, czyli jak tutaj:



Jeśli ser twardy (np. Gouda, edam, parmezan itp. nie dotyczy serów półtwardych – brie, mozzarella, camembert itp.) jest serem, nie może zawierać węglowodanów – zostają one utlenione w procesie tworzenia. A jeśli ma – to wyrób seropodobny.. U mnie 150g.
Śmietana 18% - 2x łyżka
Mąka kokosowa- nadaje spójności. - 2,5 łyżki
Jajo – 2.
Pół łyczeki sody oczyszczonej
łyżeczka kurkumy (dobre właściwości przeciewzapalne + podoba mi się kolor)

Dodatki:

Mięso mielone – ja użyłem wołowiny z 'burgerów z sokołowa', z tego powodu, że mięsny był już zamknięty, a jakoś wolałem to niż, mięso mielone w paczce za 7,99zł...
Kapary
Papryka słodka
Ser do posypania.
Zioła prowansalskie, ostry sos – według własnych perefencji.

Przygotowanie:

Ser trzemy na dużych oczkach, wrzucamy do naczynia. Dodajemy śmietanę, jajka, sodę i kurkumę i mieszamy na jednolitą masę (ser ma być w całości). Dodajemy mąke kokosową i mieszamy. Odstawiamy ciasto na 5-10 minut, żeby zgęstniało.

Nagrzewamy piekarnik na 180'C (termoobieg) i smarujemy blachę olejem kokosowym (wystarczy na palec). To czarne co widzicie na zdjęciach, to teflon wielokrotnego użytku w rulonie. Czego na Aliexpress nie kupisz, tego nie ma w rzeczywistości:).

Całośc wylewamy na blachę i zapiekamy 10 minut, aż zesztywnieje. Po tym czasie wyciągamy, dodajemy dodatki i ponownie zapiekamy na 10 minut. Lepiej będzie, jak pizza troszkę ostygnie ,będzie się ją lepiej jadało.

MAKRO: (porcja na 2-3 osoby)
1020 KCAL
B: 105
W: 2,8
T: 65