niedziela, 23 października 2016

KETO BUŁKI, czyli pieczywo na redukcji [lowcarb, keto, lchl, bez węgli, bez mąki]

KETO BUŁKI, czyli pieczywo na redukcji  [lowcarb, keto, lchl, bez węgli, bez mąki]

Z tego co czytam ankiety moich podopiecznych, i widze sam po sobie – najbardziej nas wszystkich prześladuje pieczywo. Pewnie z tego powodu, że jest one z nami od najmłodszych lat naszego raczkowania, i na każdym skrzyżowaniu można znaleźć piekarnię, albo miejsce – w którym można je kupić.

Stosowałem przepis na keto bułki ze strony www.olalchl.pl – ale z moimi małymi modyfikacjami.

Ja do swojego przepisu użyłem rajstopowej szynki – PRZEPIS: http://fitkarnik.blogspot.com/2016/09/domowa-zdrowa-wedlina-czyli-szynka-z.html
Ale nada się również bekon, kurczak czy nawet pasztet- PRZEPIS: http://fitkarnik.blogspot.com/2016/05/paszczet-z-piekarnika-lowcarb-keto-paleo.html

Jedyne co potrzebujemy to:

-Tłusty rodzaj twarogu (albo zwykły, tłusty albo tak jak ja – wybrałem opcję serka włoskiego (14% tłuszczu)
-2 jaja
-łyżeczka karobu (głównie użyłem go dla barwnika i dlatego, żeby ciasto było pulchniejsze), jeśli chcemy – możemy ominąć ten składnik.
-szczypta soli
-40 g zmielonej babki płesznik (ale jeśli nie mamy, myślę, że zmielone siemie lniane – również da sobie radę
-łyżyczeka sody oczyszczonej
-na górę szczypta sezamu :)

Przygotowanie:

Wszystkie składniki mieszamy na gładką masę, aby bułeczki były pulchniejsze – wystarczy je blendować.

Odstawiamy całą mieszankę na 10 minut (błonnik zawarty w babce jajowatej/siemieniu) musi zacząć wiązać naszą jajeczno-serową masę.

Formujemy cztery kuleczki, i rozkładamy je na papier do pieczenia posmarowany olejem kokosowym. Całość zapiekamy w piekarniku o temp. 180'C przez 15 minut, później zakręcamy do temperatury 150'C na 10 minut.

MAKRO: (w jednej bułce)

KCAL: 186
B: 13 g

W: 2,5 g (błonnik)
T: 14 g