niedziela, 9 października 2016

FIT MAKRONY, czyli odpustowe kokosanki bez cukru, smak dzieciństwa powraca :) [Lowcarb, keto, paleo, bez curku, bez mąki]

FIT MAKRONY, czyli odpustowe kokosanki bez cukru, smak dzieciństwa powraca :) [Lowcarb, keto, paleo, bez curku, bez mąki]

Odpust w niedziele, kramy, zabawki, petardy i... makrony :-). Każdy z pokolenia lat 80-90 chyba pamięta te czasy kiedy nasi rodzice i babcie zabierali nas w wir kolorowych marketingowych stoisk z zabawkami. Zawsze były tam też... makrony :)

Znalazłem przepis na nie i poddałem go lekkiemu tuningowi – wyrzuciłem mąkę i cukier.

Od razu przepraszam, za ilość zdjęć – generalnie moje łakomstwo wygrało nad zdrowym rozsądkiem i zapomniałem zrobić zdjęcia... Każdemu się zdarzy ;P

Kilka razy próbowałem robić albo bezy, albo własnie makrony. Ale niestety nie wychodziło mi to nigdy z jednego prostego powodu. Używałem termoobiegu!

Teraz, po solidnych naukach już wiem, że nie dzięki termoobiegowi Rzym zbudowoano.. a raczej – upieczono kokosanki ;).

Składniki:

80 g wiórków kokosowych
4 białka jaj
erytrytol do smaku.

Przygotowanie:

Oczywiście białka jaj, najlepiej się ubijają gdy są w temperaturze pokojowej. Dzięki temu, piana wyjdzie nam najbardziej ładna i zbita.

Ubijamy je więc na sztywną pianę, pod koniec dodajemy nasz erytrytol i jeszcze chwilkę ubijamy. Do całości dodajemy jeszcze powoli wiórki kokosowe i delikatnie mieszamy.

Rozgrzewamy piekarnik do 180'C (ważne: bez termoobiegu! Najlepiej grzanie góra/dół)

Na blachę kładziemy papier do pieczenia.

Sztuczka, której nie użyłem, bo wpadłem na nią po zjedzeniu wszystkiego:

Najlepiej wziąć kieliszek i zwilżyć go delikatnie wodą. Do niego napakować masę kokosowo-białkową i zgrabnym ruchem umieszczać makrony na blasze (bez kieliszka). Można też użyć łyżki, ale dzięki kieliszkowi będą ładne i równe :).

Całość pieczemy 10-15 minut, aż do uzyskania złotego, pięknego koloru.

Ciastka muszą się jeszcze ostudzić, żeby nabrały sztywności ! (u mnie się prawie udała ta kwestia :-P) 

MAKRO (we wszystkich, wyszło ich 9 sztuk)
KCAL: 549 (60)
B: 17 (2)
W: 5,6 (0,4!)
T: 50 (6)