niedziela, 21 sierpnia 2016

Chleb paleo z czosnkiem [Paleo, potreningowy, bez glutenu]

Chleb paleo z czosnkiem [Paleo, potreningowy, bez glutenu]

Czasem każdemu tęskni się trochę za bagietką z lidla z czosnkiem.. Wpadłem na pomysł, jak zrobić coś podobnego, ale o wiele zdrowszego :)
Taki chlebek też byłby dobry jako spód od pizzy, ale o tym kiedy indziej :-).

Składniki:

200g mąki z tapioki
40g mąki kokosowej
1 jajko
40g smalcu gęsiego
5-6 ząbków czosnku
100-200ml wody
szczypta soli.
bazylia/rozmaryn do posypania całości.

Wszystkie składniki oprócz czosnku i rozmarynu wrzucamy do jednej miski i mieszamy na lejącą masę. Jeśli ciasto wyjdzie w miarę sprężyste, można je wsadzić w dwa akrusze ciasta do pieczenia i rozwałkować. Mi niestety takie nie wyszło, wiec wylałem całą zawartość garnka na papier do pieczenia ;). Warto potrzymać chwilę wszystko w garnku. Mąka kokosowa ma takie właściwości,że absorbuje wode z całej masy – więc ciasto potrafi zmienić konsystencję nawet do 20 minut!.
Na całość wysypałem wcześniej pocięty czosnek wymieszany z pryprawami.

Piekłem standardowo w temp 180'c z termoobiegiem na 20 minut, mogłem go bardziej przypiec to by pewnie wyglądał tak: 

chleb paleo czosnkowy

MAKRO (w całości, wyszło na spokojnie 4-5 porcji :)

KCAL: 1211
B: 14
W: 178

T: 48