niedziela, 21 sierpnia 2016

Czekoladowe niebo, czekolada bez cukru! [LC, LCHL, słodycze]

Czekoladowe niebo, czekolada bez cukru! [LC, LCHL, słodycze]

Z racji tego, że jestem fanatykiem gorzkiej czekolady, a wszystkie sklepy w pobliżu były w tym momencie zamknięte, wpadłem na pomysł jak prostym i szybkim sposobem samemu zrobić moją ulubioną czekoladę, która odpowiada najbardziej mojemu podniebieniu :)

Składniki:

50g oleju kokosowego
50g zmielone ziarna kakaowca (można użyć kakao, np. Wedel/Wawel)
Kilka papryczek peperoni które również zmieliłem razem z kakaowcem
Jeśli lubimy na słodko – łyżka erytrytolu,
Ja dodałem jeszcze łyżkę nasion chia, dzięki czemu wyszła prawdziwa prozdrowotna bomba... substacji odżywczych :)

Całośc prosta jak konstukcja cepa i do zrobienia w 15 minut. Olej kokosowy rozpusciłem w mikrofalówce – dałem do kubeczka całośc i ustawiłem na 60 sekund – wystarczyło.

Do osobnego pojemniczka wsypałem wszystkie sypkie półprodukty i zalałem olejem kokosowym, który miał postać płynną. Wszystko energicznie wymieszałem i dałem na 15 minut do zamrażalki. I gotowe :)

Nasiona chia, smakowały troche jak mak, z którym też za niedługo zacznę eksperymentować :).

MAKRO, miały wyjść 2 porcje, ale była tak smaczna, że jednak cała zawartość zniknęła w niewyjaśnionych okolicznościach :P..

(porcja 1/2)

KCAL: 603
B: 7
W: 6
T: 55