niedziela, 21 sierpnia 2016

Tahini, czyli masło sezamowe o smaku chałwy! (LC, LCHL, redukcja)

Tahini, czyli masło sezamowe o smaku chałwy! (LC, LCHL, redukcja)

Ostatnio stało się ono bardzo popularne w polsce, jednak też – jest stosunkowo drogie.. Wpałem na pomysł jak zrobić własnie Tahini, czyli coś podobnego do masła orzechowego, ale na konsystencję chałwy :)

Składniki -

Sezam (do kupienia np. Na www.badapak.pl, 12zł/kg wiec wychodzi tego bardzo dużo :)
ja dałem na próbę 200g. Są też gotowe Masła sezamowe, ale cena odstrasza 12zł za 180g.
Olej kokosowy – 20g
Łyżka erytrytolu
Kapka (50ml wody, jeśli zalezy nam na smaku można dodac jakiegoś mleka bez laktozy)

Całośc oczywiście zrobiłem bez dotknięcia patelni.

Sezam wrzuciłem do rozdrabniacza, dodałem łyżkę erytrytolu i olej kokosowy i zacząłem rozdrabniać. Na sam koniec dodałem jeszcze kapkę wody i znów powtarzałem czynność. Zajęło mi to gdzieś 20 minut. W naszym naczyniu powinno wyjść coś na kształt masła orzechowego, warto sprawdzić czy ziarna się dobrze zmieliły :).

Wszystko przekładamy do słoiczka i pakujemy na noc do lodówki. Rano olej kokosowy powinien nam fajnie zastygnąć i powinna się zrobić konsystencja chałwy :).

Wyszły mi z tego 4 porcje, które ochoczo zajadam albo z ziemniakami, albo z batatami – w protokole carb back loading :).

Makro (porcja)

KCAL: 365
B: 11
W: 1,1 !

T: 35