czwartek, 13 października 2016

Smak dzieciństwa! Fit bajaderki, czyli kartofelki – ciastka z resztek [bez mąki, bez cukru, fit, ciasto z fasoli, smak dzieciństwa, bez pieczenia]

Smak dzieciństwa! Fit bajaderki, czyli kartofelki – ciastka z resztek [bez mąki, bez cukru, fit, ciasto z fasoli, smak dzieciństwa, bez pieczenia]

Ostatnio prawie dobiłem do słupa usytuowanego przed piekarnią, gdy na wystawie widziałem je: śliczne, czarniutkie, okrągłe bajaderki. Smaki dzieciństwa, jak zawsze powracają jak bumerang w takich chwilach. Swoją drogą.. kto daje znaki przed piekarnią?

Szybko wpałem na pomysł, jak zrobić własne :).

Potrzebujemy:

500-700g ciasta (u mnie pięć dni leżało na parapecie brownie z fasoli przepis: http://fitkarnik.blogspot.com/2016/07/czekoladowe-brownie-z-fasoli-czerwonej.html .. tzn. Tylko pół. Do tego dorobiłem kilka bobeczek ,przepis pochodzi z ,że tak powiem.. raczkowania tego bloga: http://fitkarnik.blogspot.com/2016/03/muffny-z-czerwonej-fasoli-cheatday.html)
200g powideł śliwkowych (ja zrobiłem swoje, przepis: [http://fitkarnik.blogspot.com/2016/10/wasne-powida-bez-cukru-z-pierkanika.html ]
80 g zdrowego tłuszczu (u mnie 40g oleju kokosowego + 40 g masła klarowanego)
40 g kakao (u mnie standardowo: zmielone ziarna kakaowca)
aromat rumowy
wiórki kokosowe i zmielone orzechy do obtoczenia. Mogła by teżbyć czekolada w kąpieli wodnej z odrobiną masła.
Jeśli masa będzie za sucha: 100ml wody, ciasto z fasoli jednak samo w sobie jest wilgotne.

Przygotowanie:

Ciasto kruszymy na najdrobniejsze kawałki. W osobnym naczyniu rozpuszczamy tłuszcz z kakao – mniej roboty z tym jest, a gdy uzyska już to wszystko lejącą konsystencję – wlewamy do pokruszonych ciastek. Dodajemy powidła i koniecznie: aromat rumowy. Całość powinna być plastyczną masą.

Z masy robimy piłeczki wielkości ping-ponga które obtaczamy w wiórkach kokosowych i pokruszonych orzechach. Całość wsadzamy do lodówki, żeby się zgniotły.


Makro jak zawsze nie będzie podane, bo to przecież część cyklu: smak dzieciństwa :-)