czwartek, 17 marca 2016

Babka piaskowa, dwukolorowa bez mąki. [Hicarb]

Babka piaskowa, dwukolorowa bez mąki.

Fit babka piaskowa bez mąki, idealna na niedzielną posiadówkę u rodziny. 

Każde zboże albo pseudo zboże można zmielić i uzyskamy mąkę ;), nie trzeba ciągle używać poznańskiej.

Skład:

-200 g kasza gryczana (ja zmieliłem ją w młynku co dało mi mąkę gryczaną)
-100 g kasza jaglana (również zmielona)
-80 g płatki owsiane (zmielone, dają nam kosystencje kruchej babki piaskowej) 
-30 g kakao/karob
-10 g kurkuma 
-30 g ksylitol (można dać więcej, ja akurat nie przepadam za słodkościami, więc dałem to do smaku) 
-4 jaja 
-łyżeczka sody oczyszczonej
-kilka kropel aromatu rumowego 

- 200 ml wody (50 do białej masy, 150 do ciemnej - można użyć mleka bez laktozy) 

*Opcjonalnie:
Można dodać 20-30 oleju kokosowego, żeby ciasto nie było takie suche - jeśli ktoś lubi :)

-_-_-_-_-_-_-

Rozdzielamy mąki na dwa naczynia, do mąki gryczanej dodajemy 2/3 uzyskanej mąki owsianej,
kilka kropel aromatu rumowego karob i 10 g ksylitolu, 2/3 łyżeczki sody oczyszczanej, wbijamy 3 jajka - wszystko miksujemy na lejącą się masę.

Do 'białej' masy dodajemy kurkumę, resztę mąki owsianej, ksylitolu, resztę sody oraz jedno jajko i również miksujemy.

Rozgrzewamy piekarnik do 180'C i pieczemy do suchego patyczka - w moim przypadku to było 60 minut z termoobiegiem.

Makro dla całości:

KCAL: 1587
B: 71
W: 247
T: 35