niedziela, 4 września 2016

Frytki z batata, z dipem orzechowym. Bez smażenia! [Cheatmeal, refeed]

Frytki z batata, z dipem orzechowym. Bez smażenia! [Cheatmeal, refeed]

Każdemu z nas się czasem chce czegoś co jest jednoczenie- smażone, słodkie, słone i tłuste... Znalazłem fajny sposób, żeby ugasić ten rodzaj żądzy podniebienia :).

Frytki z batata! O batatach nie muszę w sumie opowiadać, bo większość wie co to jest, ale czasem gdy je kupuje to ludzie podchodzą i pytają się co to właściwie jest :).

Składniki:
300 g batata
sól himalajska
50 g masła orzechowego
łyżeczka oleju kokosowego

Całość, jest bardzo prosta:

Bataty kroimy w małe słupki, ja pokroiłem razem ze skórą – nie mam nigdy talentu do obierania warzyw. Wrzucamy wszystko do pojemnika, solimy, zamykamy pojemnik (bardzo ważne, inaczej frytki będą wszędzie), i energicznie wstrząsamy, żeby przyprawy się idealnie rozeszły po pojemniku.

Rozgrzewamy piekarnik do 200'C. Blachę na której będziemy piekli bataty wykładamy papierem do pieczenia, i rozsmarowujemy na nim łyżeczkę oleju kokosowego.

Całość zapiekamy ok. 20-30 minut, po czym – maczamy w maśle orzechowym i spożywamy :).

Ważne ,że by do pojemniczka odmierzyć najpierw daną ilość masła orzechowego – później może być to nie możliwe :P.

Ja spożyłem z 50 g masła orzechowego (2 łyżki)

KCAL: 648
B: 18,8 g
W: 65 g

T: 31 g