wtorek, 20 września 2016

Puree z kalafiora! [Lowcarb, healthy food]

Puree z kalafiora! [Lowcarb, healthy food]

Również z tego przepisu mogą w bardzo dobry sposób korzystać moi podopieczni na codzień, jako alternatywa do sałatki warzywnej :).

Przepis tak na prawdę podkradłem Gordonowi Ramsay'owi, i lekko stuningowałem ;)

Potrzebujemy:

300g kalafiora
20g masła klarowanego
100g jogurtu naturalnego
Przyprawy: sól, pieprz, kurkuma (daje fajny kolor :) )

Kalafior myjemy i obieramy pod bieżącą wodą, rozdrabniamy na bardzo małe łodygi. Na patelni grzejemy masło i wrzucamy kalafiora, niech się trochę przypiecze.
Do całości dodajemy jogurt naturalny (uwaga, żeby się nie zważył) i odrobinę wody. Całość gotujemy do miękkości i transportujemy do rozdrabniacza, dodajemy przyprawy i. Blendujemy chwilę na gładką masę – i gotowe :)

Ja jako mięso wybrałem nogę z kurczaka, ale nie wyszła mi tak wspaniale jak wstępnie planowałem :P.

MAKRO: (w całości)
KCAL: 280
B:8,9

W: 11 (prawie sam błonnik)
T: 22 g