niedziela, 4 września 2016

FIT sernik proteinowy z galaretką bez cukru z patelni [Lowcarb, redukcja, desery]

FIT sernik proteinowy z galaretką bez cukru z patelni [Lowcarb, redukcja, desery]

Jakoś chodzą za mną te smaki dzieciństwa ostatnio. Ostatnio w piekarni, widziałem sernik z galaretką. Tak mi naszła na niego ochota, że w trzy minuty wymysliłem jak zrobić własny – w wersji fit :).

Składniki na ciasto:

30g odżywka białkowa kazeinowa (u mnie: smak śmietankowy)
3 jajka
pół łyżeczki sody oczyszczonej

Składniki na galaretkę:

400 ml herbaty owocowej (najważniejsze – żeby miała intensywny asmak)
10 g erytrytolu (według uznania)
40g żelatyny spożywczej (trzymię się proporcji 100 ml/10 g – wtedy mam pewność, że jest sztywna ;)

Na początek warto zając się galaretką:

Zalewamy owocową herbatę wrzątkiem i czekamy aż się zaparzy. Całośc (bez owoców) wrzucamy do garnka i podgrzewamy. Gdy się zagotuje wyłączamy palnik ora wsypujemy żelatynę i energicznie mieszamy. Przelewamy do jakiegoś naczynia i na razie – odstawiamy na bok.

Wszystkie składniki na ciasto wlewamy do jednej misy i miksujemy, powinno nam wyjść coś na wzór ciasta naleśnikowego. Smażymy na patelni z dwóch stron, lub dajemy do formy okrągłej i pieczemy w piekarniku 180'C gdzieś z 10-15 minut, tak aby się upiekło.

Gdy galaretka trochę nam stężeje (żeby nie wylała się z formy, ciasto nim nie nasiąkło!) wylewamy ją na nasz sernik i całość pakujemy do lodówki.

Prawda, że prosto? A jak pysznie :). Jeśli lubimy – do galaretki można dać owoce, a do sernika rodzynki (o ile ktoś lubi).

MAKRO:
KCAL: 329
B: 43
W: 3,9
T: 15