czwartek, 16 marca 2017

Skoro przez żoładek do serca, to przez żołądkową do łóżka? Czyli jak zaimponować komuś, nie potrafiąc gotować. Sprawdź ten przepis!

Skoro przez żoładek do serca, to przez żołądkową do łóżka?
Czyli jak zaimponować komuś, nie potrafiąc gotować. Sprawdź ten przepis!

Pierś z kurczaka w szynceszwarcwaldzkiej zapiekana w cieście francuskim z batatami [cheat day, smaczności, art, ma gluten, ma białą mąkę – zajebiście pysznie]

Jeżeli chcemy komuś zaimponować nie zamawiając cateringu i posiadając umiejętności pozwalające na przygotwanie przypalonej wody w siedmiu smakach – koniecznie wyprobujmy te danie.

Składniki:

500g piersi z kurczaka
100g szynki szwarcwalckiej
1 arkusz ciasta francuskiego
1 białko jaja + pędzelek
ulubione przyprawy.

Dodatkowo:
400g batat
20g olej kokosowy

Przygotowanie:

Kurczaka dzielimy na dwie porcje, nacinamy w kratkę i nacieramy ulubionymi przyprawami. Ja zrobiłem jedną wersje hardcore (chilli,kurkuma, cayene, czosnek), drugą lekką (bazylia, czosnek, oregano) Zawijamy w płaty szynki szwarcwaldzkeij i bardzo ważne: mieso musi poleżeć minimum 24h w lodówce, żeby przesyciło się aromatem szynki.

Na drugi dzień dzielimy płaty ciasta francuskiego na pół i nacinamy na końcach. Wsadzamy do środka kurczaka i zawijamy w kratkę (fanaberie dowolne). Całośc smarujemy pędzelkiem z białkiem, żeby uzyskało chrupkośc i złocisty kolor.

Zapiekamy 20-25 minut w piekarniku z termoobiegiem na 180'C

Dodatki:

Ja użyłem batata. Pokroiłem go w kawałki i wymieszałem z solą i 20g rozpuszczonego oleju kokoswoego. Całośc dałem na blachę w łaczym czasie 40 minut.

Makro:

Jedząc to danie można śmiało liczyć na spalenie kalorii po posiłku. If you know what I mean ;).