niedziela, 24 kwietnia 2016

Pizza z... batatów! [hicarb, keto, paleo]

Z dziwactw, które mi ostatnio sukcesywnie wychodzą w kuchni polecam pizzę z... batatów !

Ciekawa alternatywa dla festiwalowej pszenicy.

Składniki:

jeden duży batat (bez skórki) - 500g
ok 65g mąki bezglutenowej – u mnie gryczana (uzyskałem ją traktujac kaszę gryczaną młynkiem)
przecier pomidorowy (domowy)
przyprawy do pizzy
dodatki – u mnie krewetki, kurczak, tuńczyk, camembert, mozzarella.
Pizza wychodzi mega! Banalnie prosta, szybka, bezglutenowa, bezmleczna i bez jajek więc super opcja dla alergików :).

Batata obrałem, pokroiłem w plastry i wrzuciłem do piekarnika 210 stopni, ok 20-25 min (aż będą miękkie). Bataty chwile przestudziłam, wrzuciłam do miski, dodałam ok 60g mąki i lepiłam ciasto jak na pierogi. Do ciasta dodałam łyżke przecieru pomidorowego domowego, przyprawę do pizzy (www.badapak.pl).  Ciasto jeszcze trochę się kleiło do rąk więc podsypałem jeszcze delikatnie mąką. Z ciasta ulepiłem kulkę (nie powinna się kleić do rąk). Ciasto rozwałkować na papierze do pieczenia spryskanym olejem lub olejem kokosowym. W cieście zrobić nakłucia widelcem, całość do pieca 210 stopni ok 10-15 min.W tym czasie szykujemy dodatki którę pójdą na górę. Po 15 min wyciągnęłam pizze z pieca, posmarowałam przecierem z przyprawami, na to resztę dodatków.  Całość jeszcze raz do pieca na ok 15 min i gotowe!!!

Samo ciasto do pizzy bez dodatków to 605kcal - jedna taka wystarczy dla dwóch osób :).

Jak cheatmeal - to tylko z głową :)