niedziela, 19 czerwca 2016

Galaretka z bitą śmietaną – 42 kcal [lowcarb, redukcja]

Galaretka z bitą śmietaną – 42 kcal [lowcarb, redukcja]

Idealna alternatywa na słodki deser ;)

I Co najlepsze – w porcji 42 kcal, czyli tyle ma zaledwie pół paczki tic-taków.

Potrzebujemy:

Herbatę owocową (smak dla nas najlepszy, ja miałem jakieś owoce egzotyczne, ale ananasowa by mi też dobrze pewnie podeszła :)
Erytrytol
Żelatyne/Agar (pomimo ze na zdjęciu jest Agar to... nie potrafię się nim obsługiwac, musiałem i tak dodać żelatyny)
Białko jaja.

Ulubioną herbatę zaparzamy według wytycznych herbaty, musi być mocna. Całośc można dosłodzic erytrytolem, gdyby smak nie był taki jaki pownien.

Mieszamy z żelatyną i zostawiamy do stężenia.

Białko ubijamy na sztywno z erytrytolem (generalnie, robiąc to wpadłem na pomysł naleśników... ale o tym jeszcze bedzie :D)

Galaretke kroimy w kostkę i przyozdabiamy bitą śmietaną z białka jaja. Jeśli dobrze ją zbijemy ('śmietanę', nie kogoś w pobliżu oczywiście, to jak odwrócimy pojemnik nad głowę to nam nic z niego nie powinno wylecieć)

Ja posypałem cynamonem, bo jakoś mam na jego punkcie ostatnio hopla :)

(nie wiem tylko czemu herbata miała najpierw odcień czerwieni, a potem zrobiła się fioletowa o_O)


Mała kaloryka, z czego wieksosc do białko i błonnik, zdrowe, naturalne składniki, zajebisty smak. Czego chcieć wiecej :) ?