poniedziałek, 18 lipca 2016

Fit naleśniki (powered by Fit bita śmietana & Fit Bobella) [bezglutenu, bez cukru]

Fit naleśniki (powered by Fit bita śmietana & Fit Bobella) [bezglutenu, bez cukru]

Z racji, że już zarobiłem Fit werjsę nutelli i bitej śmietany, to postanowiłem zrobić do tego całego ambarasu jeszcze naleśniki :)



Składniki na nalesniki (elo):

80 g mąki gryczanej (zmieliłem standardowo kaszę gryczaną niepaloną, moim zdaniem ma lepszy smak niż jej ciemniejsza kuzynka)
80 g mąki z tapioki (kupiłem z ciekawości w sklepie ze zdrową żywnością. Nalesniki wychodzą całkiem ok, ale niestety – probowałem z niej zrobić budyn, to wyszla mi jakaś niezindetyfikowana papka (zachowuje się na wzór mąki ziemniaczanej..)
1 jajko
200-300ml wody.
40 g erytrytolu (według uznania).
Szczypta soli. Sól wzmacnia smak, każdy.

Filozofii, jak zawsze na Fitkarniku nie znajdziecie :).

Wszystko wrzucamy do gara i mieszamy na konsystencję ciasta nalesnikowatego (ma być lejące)

Na patelni rozgrzewamy kapkę oleju kokosowego, wylewamy kielnię naszego ciasta, równo rozprowadzamy na całej powierzchni i pieczemy z dwóch stron.

Makro samych nalesników (bez dodatków):
Z tego co pamiętam, z tej ilości wyszło mi 6 naleśników.

KCAL: 653
B: 16
W: 131

T: 7 (+ ewentualny użyty do smażenia)