czwartek, 28 lipca 2016

Mr. Naleśnik z lodami bananowo-orzechowymi [Lowcarb, bez glutenu, redukcja]

Mr. Naleśnik z lodami bananowo-orzechowymi [Lowcarb, bez glutenu, redukcja]

Do przepisu użyłem lodów bananowych z mojego bloga: http://fitkarnik.blogspot.com/2016/05/lody-orzechowo-bananowe-lowcarb-keto.html

Jakoś wyjątkowo naszła mnie ochota na naleśnika. Ale jak sami wiecie używając jednego typu mąki, nie jesteśmy w stanie go zrobić idealnego. Mąki bezglutenowe (ryżowa, tapioka, kokosowa itp) są świetne, ale... używając tylko jednego półproduktu nie wyjdą nam takie jakie chcemy. Przeważnie się łamią i kruszą.

Mąka kokosoa świetnie chłonie wodę z otoczenia, natomiast tapioka ma skrobię – podobną to tej ziemniaczanej. Czyli daje nam miekkość :)

Wzór jest prosty, na jeden naleśnik trzeba użyć 40 g mąki + 1 jajo + 50 ml wody/mleka/cieczy.

Ja użyłem 20 g mąki kokosowej i 20 g mąki z tapioki – wyszły jak u mamy.

Do środka 1/2 porcji lodów bananowo-orzechowych, z nerkowcami tym razem.

Wyszło wybornie :) ! nie trzeba polowac na foodtrucki, żeby zjeść coś dobrego i zdrowego.

MAKRO (w jednym, bez lodów)
KCAL: 180
B: 11
W: 19
T: 7

Sami przyznacie, że zjedlibyście takiego? :)