piątek, 29 lipca 2016

Naleśniki z łososiem, szpinakiem i goudą [lowcarb, redukcja, keto, LCHL]

Naleśniki z łososiem, szpinakiem i goudą [lowcarb, redukcja, keto, LCHL]

Zrobiłem małe porządki w lodówce przed wyjazdem na wczasy, znalazłem szpinak, jarmuż, brzuszki z łososia i owczą goudę. Więc czemu by nie użyć tego ,jako prowiantu na lotnisku ?:)

Składniki 4 naleśniki:

40 g mąki kokosowej
200ml wody
4 jajka
szczypta soli

(Olej kokosowy do smażenia, jednak nawet na teflonie trzeba go troche kapnac, inaczej naleśniki pękają, da się to zauważyć na jednym z obrazków.)

Farsz:

300g szpinaku
50g kefiru (przyda się, żeby zblendować wszystko)
100g jarmużu
100g brzuszków z łososia
100g owczej goudy
4 ząbki czosnku
sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:

Oczywiście najpierw kręcimy ciasto na naleśniki, ma być bardzo lejące. Rozgrzewamy olej kokosowy na patelni i smażymy nasze naleśniki.

W międzyczasie do rozdrabniacza dajemy wszystkie składniki oprócz brzuszków z łososia i owczej goudy – tą drugą trzemy na tarce o dużych oczkach.
Warzywa, kefir, czosnek i przyprawy blendujemy na gładką masę – jarmuż dodaje fajny, intensywny, zielony odcień :).

UWAGA: możliwe że będziesz musiał trochę odsączyć szpinakowy farsz z wody, poniżej masz zdjęcie jak ja sobie z tym poradziłem, chociaż i tak naleśniki lekko nabrały zielonej barwy, przynajmniej nikt ich nie podje bo będzie myślał, że spleśniałe 8-):


Łyżeczką wystarczy, że wybierzesz tą wodę ze środka, zrób tak kilkukrotnie, a optycznie będzie to lepiej wyglądało :).

Rozgrzewamy piekarnik do 180'C.

Układamy wszystko na naleśnikach i zginamy na pół. Papier do pieczenia smarujemy olejem kokosowym i układamy na blasze do pieczenia, a na to naleśniki.

Zapiekamy jeszcze 10 minut, żeby ser się roztopił, potem wszystko do folii i.... można zaczynać długo oczekiwane wakacje :) !

Oczywiście torby jeszcze nie wyciągnałem, a mam wylot za 2 godziny XD

MAKRO: (w jednym)
KCAL: 279
B: 22
W: 3
T: 20